Blog - Hamster - friss

  • 11:07 Mi az a bévévévé? És miért olyan egyformák a villamosai? A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folyt...
  • 2019.07.30
  • 10:35 K2. Nem, nem hegycsúcs, és nem is magyar film! Ahhoz képest, hogy villamosbarát haverjaim körében sokáig híres voltam Tatra-utálatomról, mostanában csak úgy sorjáznak a róluk szóló bejegyzések itt a blogban :) Persze mindig is relatív volt ez az utálat, hiszen óvodáskorom egyik fontos é...
  • 2019.07.27
  • 18:09 A 2018-as tapolcai Ikarus találkozó képei Nem túl gyakran járok buszos találkozókra; konkrétan azt hiszem, egyszer voltam ilyenen, még 2007-ben, Tatán. Most is a "körítés" győzött meg az utazás szükségességéről, tudniillik Púposos különvonat indult a helyszínre, Tapolcára... aztán ...
  • 2019.07.25
  • 08:11 Még egy kis Pomaranč Bár a múltkor a szavazáson elég rosszul szerepelt, itt van még egy rövid videó a helyi legenda státuszú csehszlovák nagydízelről:
  • 2019.07.22
  • 13:27 "Nyomogatós játékok" Így utólag nézve nem voltunk rettentően elmaradva a "nyugati oldal" gyerekeitől a nyolcvanas évek közepén. Úgy értem, volt hétzenés kvarcóránk (na jó, nekem nem, én kimondottan büszke voltam a "tekerős" órámra), szabad időnkben C64 zenék já...
  • 2019.07.19
  • 08:26 A Bzmot csehszlovákul Egy jelek szerint sokakat érdeklő bejegyzés után most következzék egy olyan, amit alig páran olvasnak majd el - mint múltkor a buszos-villamososat :) És még a helyszín is ugyanaz! Mindenesetre el akarok hencegni azzal, hogy végre utaztam a ...
  • 2019.07.15
  • 07:04 Végre van nyitott peronos nosztalgia pótkocsi Budapesten! Az alábbi képen egy olyan szerelvényt láthatunk, amilyen legutóbb a nyolcvanas évek első felében közlekedett Budapesten: kéttengelyes motorkocsi vontat kéttengelyes pótkocsit! Az önálló hajtás nélküli járművek a fővárosi villamosközleked...
  • 2019.07.11
  • 08:08 Meghosszabbodott az 1-es villamos! Nemrég még csak az első próbajáratnak örültem, most viszont már az utasforgalom is megindult az 1-es villamos hosszabbításán Kelenföld vasútállomásig! Természetesen nekem is ott kellett lennem július kilencedikén délután négykor a Fehérv...
  • 2019.07.08
  • 10:30 Karosák a villamos ellen A Trencsén vármegyei Hőlakot (Trenčianska Teplá), azaz akkori nevén Trencsén-Teplát 1883 óta szolgálja ki a Pozsony - Zsolna vasútvonal, azonban az onnan pár kilométerre fekvő, gyógyvízéről már a középkor óta híres Trencsénteplicet (Trenčia...
  • 2019.07.05
  • 09:12 Újabb erőltetetten vicceskedő szavazás! Kellemes nyáresti sörözgetés miatt nem volt időm blogot írni (ez tényközlés, nem önsajnáltatás:), ezért most csak arra lennék kíváncsi, hogy ki milyen hangot adna leendő villanyautójának, már tudniillik hogy ezeket mostantól zajkeltő berend...
  • 2019.07.01
  • 10:39 Nyeklik-nyaklik, csattog-pattog, de azért szeretjük: a Bengáli Hihetetlen, hogy már hét éve, hogy Debrecenből Pestre érkezett egy kicsit kopott, kék csíkos villamos! Rá se lehet ismerni: Idén rendesen beindult a nosztalgiaszezon: szombaton a 2-esen, vasárnap az N19-esen pörög mindig valamelyik régi ...
  • 2019.06.28
  • 07:41 Gőzösök: kinek melyik a kedvence? A dízelek mellett a régebbi nagyvasak is megmutatták magukat a pozsonyi fordítókorongon. Az itthoni gépek túlnyomó többségével ellentétben - a kivételek (például, meg ő is) erősítik a szabályt! - Csehszlovákiában nem ragaszkodtak a fekete s...
  • 2019.06.25
  • 09:29 Dízelmozdonymustra: kinek melyik a kedvence? Mindig is bírtam a belső égésű motorok és hajtóművek hangját, az viszont meglepett, hogy a nemrég a pozsonyi vasúti múzeumban megrendezett nosztalgia seregszemle alkalmával a dízelmozdonyoknak jobban örültem, mint tavaly a gőzösöknek. A for...
  • 2019.06.24
  • 08:41 Hétindítónak még egy kis villamos. Hirtelen ötlet volt, hogy lekapjam, ezért nem lett telj...
  • 2019.06.21
  • 19:29 Egyessel Etele fele Több mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes beszámolót egy kötelező közhellyel: előttem az...
  • 2019.06.17
  • 11:02 Kontaktorcsattogás Pozsonyban Tavaly elújságoltam, hogy végre sikerült utaznom a csehszlovák ipar egyik sikertermékével, a Škoda 9Tr trolival a pozsonyi "Városi Napok" keretében. Idén is láttam, hogy jár, de nem erőltettem túl a vele való utazást: gondoltam, ha elérjük,...
  • 2019.06.15
  • 07:53 Hő ellen hó Nem tudom, ki hogy van vele, de az elmúlt napok meghaladták a normális üzemi hőmérsékletemet, úgyhogy nem volt kedvem blogot írni. Hogy valami legyen azért, itt egy régebbi videó azokból az időkből, amikor nem a túl meleget, hanem a túl hid...
  • 2019.06.11
  • 08:12 A "beszkártos tuja" Tavaly augusztusban még csak egy építés alatt álló fészerre hasonlított, novemberben már felvonult a városban idén június elején pedig végre utazni is lehetett a BKV egyik legújabb régi villamosával, az 1820-as pályaszámúval: A Budapesti...
  • 2019.06.07
  • 08:01 Gumi- és vaskerekű KGST klasszikusok Pozsonyban Mint azt annak idején megírtam, Pozsonyt meglehetősen későn, 2014-ben fedeztem fel magamnak; addig mindig átutaztam rajta, alaposabban csak a repterét láttam egy repülőnap alkalmával. 2016-ban aztán ráéreztem, milyen jó kis hely ez, 2017-be...
  • 2019.06.03
  • 11:07 Fekete-fehéren 1974 júniusából: Pascal Pontremoli villamosos fotói Ernst Plefka felvételeivel már találkozhatott az, aki figyeli ezt a blogot, nemrég azonban nem saját képeivel örvendeztetett meg, hanem egy barátja, Pascal Pontremoli által készítettekkel. Érdekes egy-egy újabb fotós műveivel találkozni, hi...
  • 2019.05.30
  • 09:26 A Nagy Háború előtti idők sármja a hetvenes évek kopottságában Egy régi járműnek általában többféle állapota is szokott lenni pályafutása során. Az egyik legjellemzőbb a szállításkori, amikor minden új rajta, minden csillog, minden tökéletes. Később aztán általában átesik kisebb-nagyobb korszerűsítések...
  • 2019.05.27
  • 08:27 Az utolsó villamos János bá' öreg bútordarab volt a villamosüzemnél. Amikor kezdő járművezetőként dolgozni kezdett, sokéves tervek mondták meg neki, milyen lesz a szebb jövő, miközben telente halinacsizmában vezette a tuját az ajtó nélküli, nyitott peronon ...
  • 2019.05.24
  • 07:29 Dízelmozdonyok, dízelmotorok! Gőzös! Mackófej-emblémás villanygép! Liftezős targonca! Örök... 2017 októberében azt gondoltam, ez az év elég jól sikerült vonatfotózási szempontból, de már vége, majd jövőre folytatjuk. Aztán megkérdeztek, hogy nincs-e kedvem megnézni az Osztrák Szövetségi Vasutak Sankt Pölten-i dízel- és személykocsi ...
  • 2019.05.22
  • 08:43 T2 – Az ítélet napja Ugyan a múltkor mindent elmondtam, amit a csehszlovák villamosgyártás Tatra T2 néven ismert csodájáról tudni érdemes, mivel áprilisban megint utaztam egyet a típus Pozsonyban megőrzött példányával, nem ússzátok meg az újabb képes-videós bej...
  • 2019.05.20
  • 10:42 AirTours Másfél héttel a múltkori, cargodombi spottolás után újfent Ferihegyen találtam magam, és már megint nem utasként. Pontosabban nem légiutasként. Hátul egy Wizzair Airbus, amit szó szerint elhomályosít eme bejegyzés témája A kimondottan bar...
  • 2019.05.17
  • 08:04 Berlin szeptemberben Az MZ-k és Simsonok után talán belefér még egy kis Berlin. Mondjuk az előző ilyen oldalt elég kevesen nézték meg, ráadásul a képek egy része szerepelt itt, de ha egyszer már átméreteztem és feltöltöttem a képeket, akkor megcsinálom hozzájuk...
  • 2019.05.13
  • 07:32 Keletnémet motorok: katonák és rendőrök Legutóbb polgári használatú motorokat (főleg MZ-ket) láttunk, most a fentebbi, ide nem kapcsolódó kép - mely egy ETS 250 Trophy Sportot ábrázol - után lássunk pár harciasabb darabot! Az NDK határőrsége a Trabant "terepjárók" mellett tö...
  • 2019.05.09
  • 10:47 A gömbölyű csehszlovák: Škoda 706 RTO Két éve szomorkodtam egy sort, hogy nem sikerült utaznom ennek az ikonikus kinézetű busznak az elővárosi változatával; most április végén Pozsonyban pótoltam az élményt, a városi verzióval. Ő az itt lent: egy 1968-as gyártású Škoda 706 RTO ...
  • 2019.05.04
  • 07:45 Csúcsforgalom az egyes pályán Legutóbb két éve jártam a ferihegyi kerítés mellett, a spotterdombon. Akkor éppen karbantartották az egyes (régi) pályát, ezért minden forgalom a kettesen (az újabbikon) zajlott. Jelenleg ugyanez zajlik pepitában: az új pálya le van zárva a...
  • 2019.04.30
  • 10:12 A csömöri kis piros A csömöri HÉV egy elég félreeső vonal, létezéséről a főváros lakóinak többsége vélhetően nem is tud. Pedig már lassan 120 éves: az 1888-ban megnyitott Keleti pályaudvar - Cinkota helyiérdekű vasutat 1900-ban hosszabbították meg Kerepesig; a...
  • 2019.04.26
  • 10:47 EMW-től MZ-ig, avagy látogatás a berlini NDK Motorkerékpár Múzeumban A nagy villamosozgatás és metrózgatás közepette azért a gumikerekűekre is volt időm a német fővárosban. Persze mivel a motorkerékpárok nem igazán az én világom, ez elsősorban a négykerekűeket jelentette, de a Trabantok és Ferrarik közt az E...