Blog - Hamster - friss

• 23:22 Cégtörténetek: Csehszlovákia, Csehország, Szlovákia Az oldalaim (úgy a villamososak-vonatosak, mint a repülősök) készítése közben gyakran kijegyzetelek ezt-azt a képeken szereplő járművek gyártóival kapcsolatban. Néha felhasználom ezeket a jegyzeteket, néha nem, mindenesetre azt gondoltam, h...
  • 2020.01.15
  • 11:18 Ezért érdemes volt egy órával korábban kelni! A cseh KŽC Doprava magánvasút működését ránézésre nem a profitmaximálás igénye vezérli, hanem a vasútmánia: bár foglalkoznak menetrend szerinti személyszállítással, és van egy múzeumi vonaluk Česká Kamenice környékén, leginkább a fővárosban...
  • 2020.01.13
  • 09:41 Tartós atomvillanás az este sötétjében, avagy az ég Siechnice fölött Nem kell megijedni, nem kell tudni, hol van Siechnice, vagy hogy miről híres - én se tudtam. Aztán Wrocławba érkezve azt láttuk, hogy a távolban ég az ég alja. Biztos valami külszíni fejtés van ott, vagy kőolajfinomító, ahol este is dolgozn...
  • 2020.01.11
  • 17:49 A katowicei piactér és környéke este Valaki múltkor megkérdezte, hogy voltam-e a szokásos évvégi Nohab-meneten, én pedig mondtam (írtam), hogy volt jobb dolgom: a Felső-Sziléziai Metropoliszban jártam. De persze nem kimondottan a katowicei pályaudvar miatt mentem oda, hanem vi...
  • 2020.01.09
  • 10:09 Gumikerekű meglepetések a kassai repülőmúzeumban A múltkori látogatásom során az egyik első dolog, amit a kassai repülőmúzeumban láttam, ez a "kétéltű" LIAZ tornyoskocsi volt: Rögtön tudtam, hogy több szempontból is klassz helyen járok! Arra viszont nem számítottam, hogy két kisebb ter...
  • 2020.01.06
  • 11:06 A katowicei pályaudvar átalakulása Amikor 2008-ban először jártam Katowice fő pályaudvarán, a belváros fő bevásárlóutcája felől egy gyalogoshídon át lehetett átmenni a pályaudvar előtt elterülő buszpályaudvar felett. Sajnos nem fotóztam le a megoldást, ami érthetetlen, hisze...
  • 2020.01.04
  • 19:34 Szombat esti filmkoktél Na, most már mehet ezerrel a vasutas videózás :) Nem tudom, miért, de nagyon nincs kedvem ideülni a gép elé blogot írni, úgyhogy konzerv jelleggel... ... jöjjön egy videó, amiben van Nohab. Is. Igaz, nem jó helyről lőve, de a motorhangot...
  • 2020.01.03
  • 08:24 Zenék, amiket mindig elfelejtek, hogy mik Nem akarom az évet egy újabb csehszlovákiai vasutas videóval kezdeni, úgyhogy inkább pár olyan zenét raknék ide, amit gyerekkoromban gyakran hallottam, de sose bírtam megjegyezni az előadót/címet. Ha most leírom ide, legközelebb tudni fogom...
  • 2019.12.24
  • 10:32 Gőzössel kívánok kellemeset ... már hogy karácsonyt. A helyszín Luzná a Rakovníka, ahova gyakorlatilag a véletlennek köszönhetően érkeztünk gőzössel: A szerelvény erőforrása megérkezésünk után tili-tolizott egy sort, mi meg áhítattal figyeltük. Néhány átépített "Bz...
  • 2019.12.22
  • 03:07 Ráadás: még egy kis nagydisznószakálli vicinális Akinek nem volt elég a múltkor a Groß Schweinbarth-i mellékvonalból, annak itt egy kis ráadás. Ezeket a felvételeket nem akartam keverni az akkor látott videókkal, de ha már megnyomtam a kamerán a felvételt, akkor törölni se volt kedvem őke...
  • 2019.12.17
  • 08:45 Olajkutak és motorkocsik Az utóbbi két hónapban számtalan vasútbarátot láttam a viccesen tükörfordított "nagydisznószakálli", azaz az alsó-ausztriai Groß Schweinbarth-i vonalról írni, ami kíváncsivá tett. Mi van ott, ami annyira érdekes, miért megy most hirtelen mi...
  • 2019.12.13
  • 09:37 Bardotkával a hegyekbe Tavaly még csak a peronról figyeltem, ahogy a csehszlovák ipar mellben erős mozdonyai útjukra indulnak a prágai főpályaudvarról, idén viszont már utazni is szerettem volna valamelyik általuk vontatott vonattal! 2018-ban állami Bardotkák ...
  • 2019.12.10
  • 09:07 Fényhév, avagy új színekben az Uborka és a Tigris A Fényvillamost idén többszöri nekifutásra se sikerült elkapnom, de szerencsére lesz még rá lehetőségem, hiszen január elejéig közlekedik. Viszont a karácsonyi HÉV nosztalgiavonat csak pár estén át járt, úgyhogy múlt héten gyorsan rá kellet...
  • 2019.12.07
  • 11:08 Magasban a Magasban... már tudniillik a Tátrában! Múlt héten azt írtam a szlovákiai vonatos oldalon, hogy a 2018-as tátrai kirándulásom külön oldalt érdemel, és most itt van az a bizonyos külön oldal! Gyerekkorom néhány legszebb emléke kötődik ehhez a hegységhez és ezekhez a drótkötélpályá...
  • 2019.12.04
  • 11:29 A napfényes Téténytől a kopott Óbudáig Mit szólnátok egy kis hétközbeni (mostanában mindig hétfőn adtam közre az ilyeneket) "régiképes" bejegyzéshez? Amúgy is úgy látom, hogy több mint egy éve nem voltak Ab van Donselaartól származó fotók! Kezdjük valahol a két Tétény (Buda é...
  • 2019.12.02
  • 11:33 Egy fura repülőgép, avagy az Avia eredetileg nem kék teherautókat gyártott :) Nemrég alkalmam nyílt meglátogatni a kassai repülőmúzeumot a Légiforgalmi Kulturális Központ munkatársaival. Sok szép dolgot láttam, szerintem lesz is belőle pár blogbejegyzés, de most csak egy masinát mutatnék be onnan, őt: Ebből a szög...
  • 2019.11.29
  • 11:02 Búvárok, ikermozdo... ja, hogy ilyesmi már volt? Pedig most is ezek jönnek, csak újabb kép... Ha nem is annyiszor, mint az előző évben, de 2018-ban is jártam párszor Szlovákiában, sose távolodva el túlságosan a sínektől: volt, amikor nosztalgiavillamosozni és -buszozni mentem Pozsonyba, máskor lanovkázni a Magas-Tátrába, néha pedig ...
  • 2019.11.25
  • 07:52 Fekete-fehérben a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján Áprilisban bemutattam Karl Holzinger néhány színes felvételét a Váci útról, most viszont fekete-fehérben fogunk visszautazni az időben! A külső Váci út szerintem kevésbé volt városias, mint a belső - leszámítva a Megyeri és a Fóti út köz...
  • 2019.11.22
  • 07:50 Amíg megjött a vonat: Brno-Židenice, a hosszú árnyékok pályaudvara Tavaly bemutattam a brnói főpályaudvart, az idei nyári kiruccanás során azonban nem oda érkeztünk, és nem onnan indultunk vissza Pestre, hanem a helyi Kelenföldről, Brno-Židenice állomásról: Mivel a főpályaudvar középső részén éppen épít...
  • 2019.11.18
  • 10:43 Autók a Pozsonyi Közlekedési Múzeumból Majd' egy hónapja (de gyorsan telik az idő!) meséltem a régi pozsonyi főpályaudvar területén működő közlekedési múzeumról, mozdonyok képeivel körítve. De gumikerekűek is rejtőzködnek ám az egykori raktárakban! Az első pillantásra világos...
  • 2019.11.17
  • 07:20 Vonatok Cseho... nem, most nem úgy, ne csukd be az ablakot! :) Annyian mondták, hogy "te már biztos voltál a vonatos sörözőben a Vencel téren", hogy most már tényleg el kellett mennem oda: Mondjuk én több gőzösre, esetleg néhány Búvárra számítottam, de valamiért Ge 4/4 III-asból volt a legtöbb. A mi...
  • 2019.11.14
  • 11:28 Púposról Nohabra váltás, majd bajszos Szergejről simára Nyáron két hétvégén is nagyon kitett magáért a MÁV, térdig gázoltunk a régi mozdonyokban! Nagyon visszafogottan fogalmazok, ha azt írom, hogy ezért igazán megérte hajnali háromkor kelni :) Balatoni retró hétvégePúposról Nohabra váltás, maj...
  • 2019.11.07
  • 09:23 Amikor még HÉV járt a villamosok közt, az Andor utcánál pedig tehervonatok keresztezték az... Ezek a képek már megjárták az Index címlapot és az albertfalvai facebook csoportokat is, de én csak nemrég akadtam beléjük, úgyhogy most akkor is ezek következnek, ha nem számítanak újdonságnak. Ha esetleg valaki azt olvasná ki a magyarázós...
  • 2019.11.04
  • 07:22 A prágai 23-as villamos Egy pozsonyi nosztalgiavillamosozás kapcsán már meséltem a Csehszlovákiában a hatvanas évektől gyártott Tatra T3-as villamosokról, melyek majdnem annyira hozzátartoztak a keleti blokk nagyvárosainak utcaképéhez, mint a kopott zakóban cigiző...
  • 2019.11.03
  • 09:47 Na, már megint vajon mi? Ha valaki azt hiszi, hogy a múltkori után nem tudok még két percnyi pozsonyi főpályaudvari forgalmat berakni ide, akkor az nem ismer engem: De hogy legyen valami változatosság (szeptemberre szinte már fejből tudtam, mikor milyen vonat jö...
  • 2019.10.31
  • 07:10 Ferihegyi pillanatok 2018-ból 2018 igen jó év volt repülőgépekre kattintgatási szempontból: fényképeztem Tegelen, jártam Budaörsön és Schwechaton, fotóztam-videóztam privátgépeket Ferihegyen. Sőt, ezen felül is készültek képek, amiket még nem mutattam meg - ezeket szere...
  • 2019.10.28
  • 10:56 Derült égből gőzmozdonyozás! Mint már említettem, október elején kimondottan vonatozni és villamosozni mentem Prágába. Jó előre kinéztem magamnak egy öreg dízelmozdony által vontatott kirándulóvonatot, amivel Rakovník állomásáig lehetett utazni. Kicsit ugyan kiakasztot...
  • 2019.10.22
  • 07:44 Öreg mozdonyok a régi pozsonyi indóház mögött Ha elhagyjuk a mai pozsonyi főpályaudvar épületét, és a városba vezető út mentén lesétálunk úgy 300 métert, egy viszonylag dísztelen, ám gyanús kinézetű épület elé jutunk: A gyanú tárgya, hogy ez itt valami vasúti dolog, és bizony jogosa...
  • 2019.10.20
  • 07:17 Prága, furcsaságok Elég fura dolog történt: Prágában töltöttem egy hétvégét, és ahogy hazaértem, már mennék is vissza. Ez azért furcsa, mert messze nem ez volt az első ottani látogatásom, és soha nem éreztem így. És nem a villamosok miatt mennék vissza, mert ...
  • 2019.10.17
  • 08:27 Parádé a Szlovák Köztársaság Vasúti Múzeumában 2017-ben előre nem tervezetten estem be egy kassai fűtőházi nyílt napra, illetve a ruttkai vasutas gyermeknapra, ahol annyira megtetszettek az addig furcsának tartott (cseh)szlovák vonatok, hogy 2018-ben is akartam magamnak valami ilyesmit ...
  • 2019.10.14
  • 09:03 Csepel motorral és laprugóval a belvárosban: Ikarus 60 A tavaly novemberi BKV-s felvonuláson már nézegettem ezt a buszt, melynek felbukkanása meglepetésként ért, de akkor még nem lehetett utazni vele. Aztán múlt péntek este azt a hírt kaptam, hogy másnap ő lesz az egyik jármű az N109-es nosztal...
  • 2019.10.07
  • 09:50 Pantográf vagy Tornádó: egy újabb jellegzetes pofa Biztos van, aki nem érti, mi történt ezzel a bloggal. Régen Budapest hétköznapi csodáit lehetett itt látni, J.S. Bachról vagy az élet nagy dolgairól olvasni, most meg állandóan csak mindenféle fura csehszlovák vonatok mennek... Nos, aki így...
  • 2019.10.05
  • 10:23 Na vajon mi, na? ;) Pihi van, meg Studénka motorvonat, meg CityElefant, meg Rychlé Eso és Vectron hosszú vonatokkal. Az 1:44-nél feltűnő elektromos tilitolit "Vasalónak" becézik, és valamiért az jutott róla eszembe, hogy ugyanaz formatervezhette, mint aki az i...
  • 2019.10.03
  • 09:44 Mielőtt slágerré váltak volna, sokadik rész A változatosság gyönyörködtet, úgyhogy sín- és közúti döcögés helyett zenéljünk megint egy kicsit: merítkezzünk meg a youtube-on százával fellelhető demók és korai verziók tengerében! A Queen The Show Must Go Onja szintetizátorok nélkül ...
  • 2019.09.30
  • 10:56 Vicsorgó hűtőrácsok, króm díszlécek, és a luxus érzete Berlinben A Škodás bejegyzés rengeteg kommentet szült, és szívesen folytatnám a beszélgetést abba az irányba, de perpillanat nincsen több Škodás képem (na jó, trolis van, érdekel valakit?), úgyhogy kénytelenek leszünk kicsit flancosabb vízekre evezni...
  • 2019.09.26
  • 10:09 Egy Tatra a Tátrában 2019 az évek óta tervezett, de eddig meg nem valósított vasútmániás kiruccanások éve volt: végre sikerült "bányászlámpás" motorkocsival utaznom, végre sikerült elkapnom egy hullámos oldalú Tatra villamost, és végre sikerült elcsípnem gyerek...
  • 2019.09.23
  • 08:02 Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei A "régiképes" válogatásaim elsősorban Budapestről szoktak szólni, de nem túlzásba vitt lokálpatriotizmusból kifolyólag, hanem mert a külföldi fotósok legtöbbször a fővárost keresték fel. Persze néha felbukkannak képek például Szegedről, de ...

Blog - Hamster - heti top

• 1. Cégtörténetek: Csehszlovákia, Csehország, Szlovákia Az oldalaim (úgy a villamososak-vonatosak, mint a repülősök) készítése közben gyakran kijegyzetelek ezt-azt a képeken szereplő járművek gyártóival kapcsolatban. Néha felhasználom ezeket a jegyzeteket, néha nem, mindenesetre azt gondoltam, h...
  • 2. Ezért érdemes volt egy órával korábban kelni! A cseh KŽC Doprava magánvasút működését ránézésre nem a profitmaximálás igénye vezérli, hanem a vasútmánia: bár foglalkoznak menetrend szerinti személyszállítással, és van egy múzeumi vonaluk Česká Kamenice környékén, leginkább a fővárosban...